Wednesday, August 5, 2009

wahai iman ku.../


wahai imanku....
dimanakah kamu...
penat aku mencarimu...
jemu aku menantimu...
lelah aku menunggumu...

wahai iman..
siapakah yang bersalah...??....
aku atau dirimu...
kau wujud dalam hatiku..
tp mengapa kau biarkan nafsu menguasaiku..
dimanakah kamu sebenarnya?...
aku perlukan mu ...

wahai iman..
bagaimana aku ingin menghadapi ujian..
sedangkan engkau hilang..
hilang entah ke mana...
pergi dengan sepi...




Iman berkata:..
Lupakah dirimu..
aku sentiasa dalam hatimu..
menunggu di pintu hati mu..
aku yang di depan dulu..
tapi kau dahulukan nafsu mu...

wahai Insan...
aku sentiasa memandangmu...
aku perlukan makanan untuk menjadi tenagaku..
agar dpat ku halang..
langkah si Nafsu...
yg tidak segan siLu di depan mu....

Wahai Insan...
aku disini..di sisimu sentiasa...
menamanimu sepanjang usia...
mengajakmu ke arah KEREDHAANNYA....

Wahai Insan...
belum terlambat untukmu..
memimpin ku..mencari ku dalam hati mu..
aku sentiasa bersedia..
InsyaALLAH...AMIN...

No comments:

Post a Comment