Wednesday, March 16, 2011

Alhamdulillah

Asslamaualaikum...

Apa khabar sahabat semua?. Daha lama agaknye saya menyepikan diri. Mgkn terlalu bz dengan pelbagai tugasan. Nama pun stdent ag...InsyaALLAH.., ana cuba mencari masa yang terluang. Kali ini., ana ingin berkongsi persaan yang dah lama tersimpan. Terpaksa tangguhkan cite.., heheh..mcm kelakar la pulak.

Sekarang ana berada di tahun 3 pengajian. InsyaALLAH., tinggal lagi sethun je. So., mula bln lima nnti.,ana akan menjalani latihan industri. Alkisah tntg latihan industri pun bermula.

Minggu ke tiga., ada teman-teman yang dah dapat panggilan. Ana belum lagi tyme tu.. Agak tergugat tp diamkan juga. Belum ada rezeki. Kebetulan bz dengan test, yang best nye., ana demam.., dengan seorang lagi roomate.., gara-gara gigi bongsu nk tumbuh.., seminggu lepas 2.., demam ana dtg balik.., hari isnin.., mmg tak larat sangat-sangat. Ana tinggalkan je test tyme tu. Keesokan harinye, alhamdulillah.., wpun bdn rasa sakit-sakit dan lemah., ana kuatkan diri. Tup..tup...ada teman campak kan satu surat utnuk ana.

Surat dari TNB PD..tempat yang ana nak sangat-sangat. Alhamdulillah sangat2.... Segera ana hbgi ibu dan ayah.. Tak terkata tyme tu.... Orang cakap.., bila ada hujan.., ada la pelangi nye nnti. Ni la hadiah ana selepas demam yang agak teruk.

Kesimpulan yang ana nak kongsikan., jagna pernah rasa kecewa dengan jnji ALLAH. Setiap manusia ada rezeki masing-masing. Cume bentuk rezeki itu datang kiat tak dapat pastikan. Wpun rezeki ni datang lambat tap sangat bermakna kerana apa yang ana nak.., ALLAH dah bg.... So.., jangan pernah putus asa dengan apa yeng y terjadi.. Besabarlah dengan senyuman.

Wallahualam....

No comments:

Post a Comment