Thursday, July 11, 2013

Ramadhan al-Mubarak

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah., akhirnya di keheningan subuh ini dapat juga blog ni aktif. Maaf kiranya ana lewat mnegucapkan Salam Ramadhan buat sahabat-sahabat semua. Ana mengalami sedikit maslah teknikal 2 3 hari ni menyebabkan kekangan utk mencoretkan sesuatu dalam blog ini. Syukur ke hadrat ilahi, keberkatan di waktu subuh ini., dapat juga menjengahnya. Tidak lewat anan ucapkan kepada sahabat-sahabat sekelian, selamat menjalani ibadah puasa. Ampun maaf di pinta. Mudah-mudahan Ramadhan kali ini memberi lebih banyak kebaikan pd diri kita dari segala aspek terutama dlm pengabdian kita padaNYA, insya ALLAH.


Setinggi kesyukuran sama-sama kita panjatkan kpd ilahi, dgn keizinan, kasih sayang serta rahmatNYA, dapat lagi kita bertemu Ramadhan kali ini. Mungkin ini Ramadhan kita yang terakhir. Maka hargailah saat-saat manis ini. Sepertimana yang kita ketahui, saat Ramadhan menjengah, para iblis dan syaitan telah pun di ikat manakala para malaikat sibuk mencatat kebaikan kita saban hari. Subhana ALLAH, terlalu agung rahmat dan nikmat yang terkandung kasih sayang yang DIA beri kepada kita. Syukur Alhamdulillah.


Perkara paling jauh adalah masa lampau
Perkara paling dekat ajal maut


Setiap saat yang kita tinggalkan di belakang adalah saat paling jauh dengan diri kita. Maka, setiap saat yang berlalu sangat berharga. Justeru di Ramdahan yang barakah ini, besama lah kita meningkatkan ibadah kita padaNYA. Kalau kita nak beli barang mesti ada checklist kan. Supaya kita tidak tertinggal perkara-perkara penting utk di beli. Ramadhan kali ini, kita checklist keperluannya ya,


Maaf disitu, kita sekarang menjalani Ramadhan 1434H, bukan lagi 1433H tau. Ana ambil dari blog kenalan je. Tapi tak mengapa kan. Yang penting isinya. mari kita kejar segala amal ibadah kita agar dapat di tingkatkan saban hari, bukan setakat dalam bulan Ramadhan ini sahaja, insya ALLAH. Sudah kita check list blum?. Ini ana kongsikan pulah checklist ibadah peribadi antum.


Kita hnaya manusia biasa, tidak terlepas dosa. Jadiaknlah Ramadhan ini, titk perubahan dalam hidup kita. ANa bukan insan yang baik pun. Biasa, insan biasa sahaja. Namun as manusia, fitrah ingin kebaikan tidak putus-putus ALLAH terbitkan dalam sanubari. Jadi tidak salah kiranya kita sama-sama memohon keampunan dan keredhaanNYA. Ambil kesempatan di bulan mulia ini memulakan nafas baru. Insya ALLAH. Saling kita doakan antara satu sama lain ye.

Ok, semua dah ready kan. Jom, sila isi sebaik-baiknya. Mdah-mdahan dengan apa yang ana kongsikan dapat para sahabat manfaatkan sebaiknya. Akhir kalam semoga ibadah kita hari ini, sebelum dan selepas ini sentiasa di terima oleh ALLAH s.w.t, seterusnya hidup kita diiringi keredhaan dan keampunanNYA.Insya ALLAH, AMin. Sekian dulu dari ana. Wallahualam.




1 comment: