Monday, November 2, 2009

Tips Kejayaan...




Assalamualaikum....
salam kerinduan pada teman-teman sekelian...
Minggu peperiksaan kian membara..
Di sini ana ingin berkongsi sedikit ilmu..

Bersempena dengan peperiksaan yang bakal menjelang..
Ana dapat tips kejayaan:

1-Kebergantungan diri kepada ALLAH..KepadaNYA lah kita minta segala hajat. Hanya DIA yang mampu menentukan yang terbaik buat hambaNYA.

2-Ingat ALLAH, Berusaha, berdoa dan bertawakal. Usaha dengan sesungguhnya usaha, berdoa dengan penuh keinsafan dan bertawakal dengan keyakinan bahawa ALLAH pasti memberi apa yang terbaik buat kita.

3-Percaya , yakin dengan janji ALLAH. Apabila kita membantu agama ALLAH, ALLAH akan membantu kita. InsyaALLAH..

4-Target, matlamat, visi dan misi jelas. Letakkan target pada tempat yang kita selalu lihat. Jangan simpan dalam minda dan akal.Sbb akal boleh menipu. Tampal di bilik, Cthnye. kita nak 4.00. Tampal di dpn meja belajar. Dari segi psikologinya, ia sangat2 membantu...

5-Disiplin.. Sentiasa masalah ini timbul.. Ana sendiri akui diri ana pun cam 2.. Pd ana cube cari masa kualiti .Lebih baik sekejap je tapi dapat semua.

6-Ingat lah bahawa ilmu iti dari ALLAH. So, kalau rase blur je..katakan pada diri.. Ini ilmu ALLAH...dan gunakan Bicara Hati untuk memperoleh ilmu itu.

7-Doa dan restu ibu bapa sangat penting. Redha ALLAH terletak pda keredhaan mereka.

Semoga kita dapat amalkan. Syukran di ucapkan kepada Akhi Tharmizi atas perkongsian. Semoga akhi berjaya dalam final nnti dan dalam L.I gak.




P/s: Makan nasi minyak nnti, jgn lupe jemput. Nk jadi pengapit pengantin perempuan boleh...hehehehe....boleh ye kak...Janagan marah..

Salam sayang...
Semoga antum semua berjaya dan sentiasa tenang serta ingat pada ALLAH ketika peperiksaan berlangsung...AMIN...


WALLAHUALAM.....

No comments:

Post a Comment