Thursday, June 30, 2011

Sesaat Di Uji...

Saat ku uji...
Aku tertanya...ape sebenarnye berlaku..
Aku terpinga-pinga..mencari..
Di mana titik kisah nya....
Jawapannya.., aku tidak tahu..

Saat ku diuji...
Aku meraung kesepian...
Aku terlontar keresahan..
Aku terhimpit kesakitan..
Dimana harus kutemui lagi...
Segumpal kekuatan...

Saat ku diuji..
Aku bertanya lagi pada diri...
Adakah aku terlalu angkuh
berjalan di atas muka bumi Mu Tuhan..
Adakah ini balasan mu Tuhan...

Ya ALLAH.., aku tidak kuat hadapi nya...
Hadirkanlah teman..
meniti hari kesesakan..
Aku kehilangan sekeping kekuatan...
Aku mencari setitis ketabahan..
Aku dambakan secipit kesabaran..

Ya ALLAH...,ampuni aku..
Andai dugaan ini menguji keimanan ku...
Jangan kau pisahkan sebuah persahabatan ini..
Sesungguhnya kau Maha Mengetahui setiap sesuatu..
Kau berilah taufik danhidayah kepada kami...
Amin...

No comments:

Post a Comment