Wednesday, February 23, 2011

Pilihanraya Kampus


Assalamualaikum....

Apa khabar sahabat sekelian. Mcm mane ngn antum punye universiti.. Mesti bz berkempen kan... Ahaks.., ana agk lewat nk post tntg perkara ini. Harap nya prk ini masih hangat.

Pilihanraya kampus ana dah selesai. Alhamdulillah, pemimpin ini bakal mengegarkan dunia UMP dengan perkara-perkara yang baik la....Mesti la kn.... Nk wat cam ne, alkisah nye universiti ni., mcam2 hal nye..tempoh hari ade kes nk memboikot pulak.... Pelajar Fakulti sebelah hampir 3++ tidak mengundi...Ape nak jadi???

Rasional yang ana nak kongsi kali ini adalah persoalan tentang kepimpinan pastinya. Tp sblm tu, ana nak kongsikan satu perkara bersama sahabat sekelian.Kadang kala kita tersa inginkan sesuatu dalam hidup. Dlm membina keyakinan, kita berdoa di beri kepercyaan utk memiliki yang di hajati. Kita sering berdoa agar di beri peluang.. Betul tak??

Sama la juga dalam pilihanraya ini, persoalan, kenapa tak nak mengundi??. Alasan biase.., sbb MPP ni tak buat keje...Betul ke??.. Biase la.., antum semua hanya melihat dari jauh.., tak datang pada mereka.., x bantu mereka langsung. Mereka naik sbb antum mengundi mereka., kenapa tak nak bantu bile mereka perlukan antum??... Pelikkan mahasiswa sekarang..Aduisshh...

Kerana itu, ana nak kita sama-sama kongsikan 1 perkara, memberi peluang pada mereka untuk memipin. Semoga, kita sentiasa di beri peluang utk menonjolkan diri dalam bidang yang kita inginkan... Amin...

Ana sudahi dengan potongan ayat Al-Quran:

ALLAH telah memilih pemimpin untuk kamu dan Allah memberikan kelebihan ilmu. Sesungguhnya ALLAH memberikan kerajaan kepada mereka yang di kehendakiNya, dan ALLAH maha luas dan Maha Mengetahui. (Al-Baqarah : 247)

Wallahualam., sama-sama kita hayati...

No comments:

Post a Comment