Saturday, October 30, 2010

Tragedi Natrah

Assalamualaikum dan Salam 1perjuangan.

Alhamdulillah, setelah sekian lama menyepikan diri, terasa ingin mencoret sesuatu. Antunna kenal siapa yang ada dalam gambar ini?. Jujur ana katakan, bagi mereka yang mengeri erti perjuangan Islam, tentunya siapakan wanita ini.



Wanita ini bernama Natrah @ Bertha Hertogh.Hebat sangat ke prjuangan perempuan ini? Seperti cinta Rabiatul Adawiyah? atau cinta Sumayyah?. Pada zaman ini, sukar sebenarnya mencari sehebat wanita syurga ini. Menariknya cerita wanita yang bernama Natrah ini kerana ikatan kukuh persaudaraan Islam di Malaysia.

Hebatnya ukhuwah di kala itu, kerana ramai umat Islam yang bersama-sama memberi sokongan serta membantah penyerahan Natrah kepada keluarga asalnya. Bukan kerana apa, melainkan bimbang jika aqidah Natrah berubah.

Namun, hari ini, adakah semua umat Islam kisah akan semua ini. Bahkan pemimpin Islam sendiri yang merosakkan agama. Ya ALLAH.., ampunilah dosanya. Lihatlah gambar ini..



Apa pandangan antunna semua??.. Marila kita sama-sama renungkan kembali. Sesungguhnya, hanya orang-orang yang beriman dan berfikir sahaja mengetahui dan merasi kebesarannya.

No comments:

Post a Comment