Thursday, October 21, 2010

Bicara Hati..


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Agak lama ana tidak menziarahi blog ini apatah lagi mengupdate.
Sekian lama memendam rasenya, akhirnya ana seakan dapat menikmati keindahan dan kedamaian yang ana impikan. Ape agaknya yang ana repekkan ini. Pastinya berkenaan dengan situasi ana sekarang.

Memegang sebuah amanah yang sejujurnya ana tidak mampu pikul Bukan mudah, bukan senang. Bukan sekadar arahan yang sering bermain di fikiran. Tapi soal hati dan emosi. Bagaimana seorang pemimpin menjadi contoh kalau mudah melatah bila di sergah. Masa sudah tentu di korbankan. Untuk ape? Ape yang ana dapat. Sekadar sijil , ana tidak pernah heran. Tapi 1 perkara yang ana pegang sampai ke hari ini adalah kebergantungan kita pada ALLAH s.w.t.

Tidak pernah dalam perncgan ana untuk menjadi seperti hari ini. Tapi ana yakin, semua aturan ALLAH. Justeru ana pikul demiMu ya ALLAH. Untuk perkara tersebut, dekati lah dia. Agar hati sentiasa tenang menghadapi setiap cabaran.

Ana masih ada 1 semester zaman pemerintahan. Ana harap dapat buat yang terbaik. Bukan untuk ana, tapi untuk semua penghuni Kolej Kediaman ana sendiri.

No comments:

Post a Comment