Tuesday, May 13, 2014

Permulaan yang BARU

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah., masih ada kesempatana ana nak menulis ni. Sbnarnya dalam plan, ana nak tulis diary. At least kalau dh lme tak sharing boleh la nk tulis mende-mende kn. Tp nmpak gaya tak istiqamah betul ana dengan diary ni kn. Maka, atas ingatan je la ye.

Sepanjang hampir masuk 5 bln ni ana tinggalkan blog, banyak yang ana nak share. Kisah manis dan pahit. Bahagia. ALLAH hidangkan kemanisan setiap ujian itu dengan kasih sayang yang terhingga dari nya. ALLAH. Malu rase nak cakap. Hakikatnye, setiap saat rase kasih syg dariNYA dengan rasa sebenar-benarnya. Cinta AGUNG.


Masuk bulan Februari, ana baru sedar sesuatu. Tangungjawab ana dah bertambah. Kala itu, masuk bulan ke tiga abg-abg ana menamatkan zaman bujang. Dan automatiknya, ana jadi anak sulung dalam keluarga. ALLAH. Berat rasenya nak tanggung semua tu. Tapi ana yakin ALLAH akan hadirkan seseorang yang akan memahami tangungjawab ana ni. Insya ALLAH.

Perancangan hidup ana pun dah berubah sekarang. Kerjaya dan keluarga dah mampu berjalan seiringan. Tiada ikatan atau komitmen yang ana fokuskan melainkan perkara ini. ALhamdulillah, ALLAH bagi kesedaran lagi pada ana kn. Ada hikmah setiap ujian yang ALLAH datangkan kn. Syukur. Kekuatan ALLAH mengatasi kesakitan yang ALLAH hadiahkan.

Bukan setakat perancangan hidup ana, bahkan gaya hidup ana sendiri dah berubah. Banyak perkara baru yang datang menjengah. Semua BARU. Cinta BARU. Dunia BARU.

Hakikatnya, semua aturan ALLAH. Sebaik-baik perancangan dari DIA. SYukur setiap lelah ini, di sambut ALLAH. Hurm, setakat ini dulu perkongsian ana. Permulaan untuk memulakan semuala kerajinan menulis di blog. Insya ALLAH. Terima kasih sahabat.

No comments:

Post a Comment