Tuesday, December 1, 2009

Dunia Kini...




Salam kasih buat taulan..
Alhamdulillah, syukur ke hadrat ilahi..

Sejak akhir-akhir ini, kita sering di hadapkan dengan pelbagai permasalahan mengenai negara kita. dari satu, satu masalah ke masalah yang lain.
Erm...rasa bosan kadang kala melanda.
Namun, kalau kita benar-benar prihatin, sebenarnya ia sedikit sebanyak akan mengusik hati kita.
Ana bkn nak cakap yang ana ni prihatin, tidak.
Apa yang ana nak sampaikan adalah, kita sebagai manusia, jangan mudah menghukum.
Dengar saru cerita, terus mengamuk tak tentu pasal, then salahkan orang.
Cube ingat balik, Rasuluallah pernah berpesan

“Akan berlaku di akhir zaman keadaan yang celaru, orang amanah dikatakan khianat, orang khianat dikatakan amanah, orang benar dikatakan bohong dan orang bohong dikatakan benar”.

Jelas bukan. Sesungguhnya, ana hairan sangat-sangat. Kenape orang dengan tanpa rasa bersalah menuduh sesuatu sedangkan dirinya tidak tahu perkara sebenar. Peliknya, ana ingin persoalkan, kerja mereka mencari maklumat, jika maklumat yang di sampaikan salah, akan membawa fitnah. Selepas itu, mereka memperoleh gaji dan sebagainya, bagi makan pada suami, isteri, anak-anak.Tidak rasa bersalah langsung ke?...
Hairan sungguh...


Rasenye, itulah permasalahan negara kita sekarang. Tuduh menuduh menjadi satu amalan. Akhirnya, perkara penting dalam sesebuah negara di abaikan.

Fikir-fikirlah...Sama-sama kita usahakan menjadi seorang muslim yang berpegang teguh pada ajaranNYA, seterusnya bakal membentuk keluarga Islam, dan DAulah Islam.AMIN...
Wallahualam...

No comments:

Post a Comment